როგორც დღეს საქართველოს განათლების მინისტრმა, მიხეილ ჩხენკელმა
მთავრობის სხდომაზე განაცხადა, სკოლებში მოსწავლეები ახალი მოდელით
შეფასდებიან. მისი განმარტებით, არსებობს შეფასების ორი ფორმა:
განმავითარებელი და განსაზღვრული.
განმავითარებელი შეფასებისას, მასწავლებელი სასწავლო წლის
განმავლობაში აღწერს თითოეული მოსწავლის განვითარების დინამიკას, რაც
ხელს უწყობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებასა და მომდევნო სასწავლო
წელს ეფექტიანი საგაკვეთილო პროცესის დაგეგმვის შესაძლებლობას.
განმსაზღვრელი შეფასება აკონტროლებს სწავლების ხარისხს ეროვნული
სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში და მოსწავლის
ცოდნის დონეს აფასებს შესაბამისი ქულებით.
„ჩვენ შევიმუშავეთ შეფასების ალტერნატიული გზები და იმისთვის, რომ
ამავდროულად წავახალისოთ სკოლების ავტონომია და მათი დამოუკიდებლობის
ხარისხი აკადემიური მიმართებით. ჩვენ შევთავაზებთ ალტერნატიულ გზებს
სკოლებს და მივმართავთ, რომ თვითონ მიიღონ გადაწყვეტილება. ეს
გადაწყვეტილება დაფუძნებული იქნება თვითონ ინდივიდუალური მოსწავლის
სიტუაციიდან და ზოგადად სკოლის სპეციფიკიდან გამომდინარე“.
- მოსწავლის 2019-2020 სასწავლო წლის წლიურ ქულად განისაზღვრება
მოსწავლის მიერ I სემესტრში მიღებული ქულა.
- მოსწავლის 2019-2020 სასწავლო წლის წლიურ ქულად განისაზღვრება
მოსწავლის მიერ I სემესტრში მიღებული ქულის მეორე სემესტრის 6 კვირის
განმავლობაში გავლილი პროგრამისა და დისტანციური სწავლების პროცესში
მიღებული ცოდნის შეფასების საფუძველზე მიღებული შემაჯამებელი ქულის
საშუალო არითმეტიკული.
ცალკე საკითხად განიხილება მეხუთეკლასელთა შეფასება, რადგან მათ
პირველ სემესტრში განმსაზღვრელი შეფასება არ აქვთ.
- იქიდან გამომდინარე, რომ მეხუთე კლასის მოსწავლეებისთვის
განმსაზღვრელი შეფასება იწყება II სემესტრიდან, 2019-2020 სასწავლო
წლის II სემესტრის 6 კვირის განმავლობაში გავლილი პროგრამისა და
დისტანციური სწავლების პროცესში მიღებული ცოდნის შეფასების საფუძველზე
გამოითვლება მეხუთეკლასელების წლიური ქულა.
- იმ შემთხვევაში, თუ მოსწავლეს 2019-2020 სასწავლო წლის I
სემესტრის შეფასება არა აქვს, მოსწავლის წლიური ქულა განისაზღვრება
2019-2020 სასწავლო წლის II სემესტრის 6 კვირის განმავლობაში გავლილი
პროგრამისა და დისტანციური სწავლების პროცესში მიღებული ცოდნის
შეფასების საფუძველზე.
მიხეილ ჩხენკელის განმარტებით, სამინისტროს მიერ შემუშავებული
შეფასების ახალი მოდელი, პანდემიის პირობებში არსებულ რეალობასთან
სრულ შესაბამისობაშია.
ასევე იხილეთ
სასწავლო წელი სკოლებში 15 ივნისს
დასრულდება
მასალის გამოყენების პირობები