განათლება
ახალი საგანმანათლებლო რეფორმის დადებითი და უარყოფითი მხარეები
პედაგოგების თქმით, ახალ რეფორმებში ბევრია მისასალმებელი, მაგრამ ბევრს `ერის დაცემამდე და გათახსირებამდეც~ კი მივყავართ. პედაგოგებმა `სპექტრს~ თავისი გულისტკივილი გაუზიარეს. `ჩვენი, პედაგოგების ყველაზე დიდი გულისტკივილი ის შედეგია, რასაც მოსწავლეებში ვხედავთ, ახალგაზრდებს ლექსიკური მარაგის ნაკლებობას და ტრადიციებისადმი ინერტულობას ვამჩნევ. ძალიან ვწუხვარ, რომ მათ ლექსის ზეპირად ცოდნას ვეღარ ვაიძულებ. ეს არსად სწერია, არც მითითება გვაქვს, მაგრამ ბავშვს თუ ამის გამო ნიშანი დავაკელი, მაშინ ის წავა და იჩივლებს. ნუთუ შეიძლება, ქართველმა ბავშვმა ისე დაამთავროს სკოლა, რომ `განთიადი~ `ბედი ქართლისა~ ან `ყივჩაღის პაემანი~ ზეპირად არ იცოდეს? ეს ხომ ერის დაღუპვისკენ და განადგურებისკენ წაგვიყვანს? მგონია ტენდენციები იქით მიდის ქართველს ქართველობის დაკარგვას აიძულებენ!~ _ ამბობს დედოფლისწყაროს ღვაწლმოსილი პედაგოგი, ფილოლოგი ნინო ბოსტოღანაშვილი. მის მოსაზრებას სხვებიც ეთანხმებიან და აღნიშნავენ, რომ ახალი რეფორმა `თრგუნავს და აბეჩავებს~ მოსწავლეს. `რა სჯობს, როდესაც ბავშვი ილიას `ბედნიერ ერს~, ანდა ბარათაშვილის `მერანს~ ზეპირად ამბობს, როგორ შეიძლება ორბელიანის `თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში~ მოსწავლეს კითხვით ჰქონდეს და კითხვა-პასუხის მეთოდით ამოწურო მისი შესწავლა. ქართველმა ხმალი თავისი კარგი ქართველობით უნდა მოიქნიოს, ლექსით უნდა განგმიროს მტერი და ლექსითვე მოიგოს სიყვარული,~ _ გვეუბნება ზემო მაჩხაანის საჯარო სკოლის პედაგოგი, ფილოლოგი დარეჯან ბოქოლიშვილი. პედაგოგების ნაწილი დადებითად აფასებს რეფორმას, რომელიც ყველა საგანში გამოცდის ჩაბარებას გულისხმობს. `ყველა საგანში გამოცდა ნიშნავს, რომ ბავშვები სკოლას დაუბრუნონ და სწავლას უწინდებურად ფასი დაედოს. სკოლაში მიღებული ცოდნა ისეთი უნდა იყოს, რომ აბიტურიენტი უმაღლეს სასწავლებელში რეპეტიტორის დახმარების გარეშე აბარებდეს. დღეს ხშირად გაიგონებთ, რომ გოგონები გაკვეთილებს აცდენენ, ბავშვი სახლში მიდის და ამაყობს, რომ იმ დღეს თავის მასწავლებელი მოატყუა და გაკვეთილი მეგობრის წიგნში წაკითხვით მოჰყვა, ამაზე კი თანატოლებმა კარგად იმხიარულეს. მშობელიც იცინის და რეაგირება არ აქვს. აი, სასკოლო გამოცდები კი აიძულებს მოსწავლეებს, გაკვეთილი საფუძვლიანად ისწავლოს. რა თქმა უნდა, თუ სწავლება სწორედ განხორციელდება და არ გახდა კიდევ ერთი კორუფციის წყარო, როგორც ეს ზოგიერთ სკოლაში ჩაწყობით, პროტექციითა და ქრთამის აღებით ხდებოდა,~ _ ამბობს დაწყებითი კლასების მასწავლებელი, სალომე ლომიძე. აღნიშნულ რეფორმას უარყოფითად აფასებენ მშობლები. მათი თქმით, ამ ცვლილების განხორციელება ნაადრევია რადგან მიაჩნიათ, რომ მოსწავლეები ყველა საგანში მაღალ ნიშანს ვერ მიიღებენ. ეს კი, მათი აზრით, აბიტურიენტებს უმაღლესში ჩაბარებისას პრობლემებს შეუქმნის. `ჩემი შვილი მომავალ სასწავლო წელს აბიტურიენტია, აქამდე რეპეტიტორებთან მათემატიკაში, ინგლისურსა და ქართულში ვამზადებდი, ეს ის საგნებია, რომლებიც უმაღლესში ჩასაბარებლად სჭირდებოდა, ამჯერად კი, ვშიშობ, სკოლის დამთავრებისას ყველა საგანში გამოცდას მაღალ ნიშანზე ჩააბარებს თუ არა. იქნება ეს რეფორმა ადრეული ასაკის ბავშვებზე გათვლილიყო, რომლებიც მობილიზებულები შეხვდებოდნენ გამოცდებს,~ _ ამბობს `სპექტრთან~ საუბარში მშობელი, ეკა ბერიაშვილი. შეუშლის თუ არა ხელს სკოლის გამოცდებში მიღებული ნიშნები აბიტურიენტს უმაღლესში ჩასაბარებლად? _ ამ კითხვით დედოფლისწყაროს საგანმანათლებლო რესურსცენტრის დირექტორს ქალბატონ მარინე მეხრიშვილს მივმართეთ, რომელმაც წერილობით გვიპასუხა, ხელმოწერით დაგვადასტურებინა და გვითხრა რომ შესწორების გარეშე გამოგვექვეყნებინა. `განათლების რეფორმის მეორე ეტაპზე დღის წესრიგში დადგა სასკოლო ატესტატების მნიშვნელობის გაზრდა, რადგან მოსწავლემ უნდა მიიღოს ცოდნა ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით. დღეისათვის არის ძალიან ბევრი შემთხვევა, როდესაც განსაკუთრებით სკოლის მესამე საფეხურის მოსწავლეები არ დადიან სკოლებში და ემზადებიან მხოლოდ ოთხ საგანში რეპეტიტორებთან, ამით ზიანდება ფუნდამენტალური ამოცანა, რომელიც აქვს სკოლას, რომ მისცეს ბავშვს ზოგადი განათლება ყველა იმ საგანში, რომელიც ისწავლება სკოლაში. საქართველოს პრეზიდენტის და განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ინიციატივით 2011 წლიდან საქართველოში ყველა ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებაში დაინერგება ატესტატის მიღების ახალი პრინციპი, რომლის მიხედვითაც მოსწავლე, რომელიც 2011 წელს დაამთავრებს სკოლას, ავტომატურად მიიღებს სკოლის დამთავრების დამადასტურებელ საბუთს (სერთიფიკატს). თუ მოსწავლეს ექნება სურვილი მიიღოს ატესტატი და გაგრძელოს სწავლა უმაღლეს სასწავლებეში, საგამოცდო ცენტრებში მოუწევს მინიმალური კომპეტენციის ზღვარის გადალახვა ყველა ძირითად სასკოლო საგანში, ეს პროცესი წარიმართება საგამოცდო ცენტრებში ერთიანი ეროვნული გამოცდების პარალელურად, მაგალითისათვის, თუ მოსწავლე აბარებს უნარ-ჩვევებს, ქართულ ენასა და ლიტერატურას, უცხო ენას და მათემატიკას, პარალელურად იგი ატესტატის ასაღებად დანარჩენ საგნებში აბარებს საატესტატო გამოცდებს. საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს მიერ ყველაფერი კეთდება იმისათვის, რომ მოსწავლეებმა წარმატებით გადალახონ ატესტატის მისაღები მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი. კერძოდ, ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისად შედგენილ 2010-2011 სასწავლო წლის მე-12 კლასის საათობრივ ბადეში საატესტატო გამოცდის ყველა საგანში ჩასმულია აბიტურის საათები, რომლებიც გათვალისიწნებულია მოსწავლეების საატესტატო გამოცდებისათვის მოსამზადებლად. ასე, რომ თუ მოსწავლე სასწავლო წლის განმავლობაში ივლის სკოლაში შეასრულებს მასწავლებლის მიერ მიცემულ დავალებებს, ის აუცილებლად ჩააბარებს საატესტატო გამოცდებს. თუ მოსწავლემ ვერ გადალახა მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი, მას ეძლევა საშუალება მომდევნო წლებში კვლავ გავიდეს გამოცდებზე.~ მან ასევე ყურადღება გაამახვილა ლექსების ზეპირად სწავლის აკრძალვაზე და განმარტა. `არც ერთ კანონსა და კანონქვემდებარე აქტში არ არის გათვალისწინებული, რომ ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელმა მოსწავლეს ზეპირად არ მისცეს ლექსი ან პროზაული ნაწარმოების განსაკუთრებული ადგილები. ქართული ენისა და ლიტერატურის სასწავლო გეგმაში გამოკვეთილია სამი ძირითადი მიმართულება: ზეპირმეტყველება, კითხვა, წერა. რაც შეეხება სწავლების მეთოდებს, მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტის შესაბამისად, ზეპირი და წერითი მეტყველების უნარ-ჩვევების განსავითარებლად, დასახული მიზნის მისაღწევად, მასწავლებელი ახდენს სხვადასხვა ტიპისა და სირთულის მქონე დავალებების შერჩევას ან შედგენას. მასწავლებელი თუ ჩათვლის, რომ მიზნის მიღწევაში მას დაეხმარება ლექსის ან პროზაული ნაწარმოების განსაკუთრებული ადგილების ზეპირად სწავლა, მას ერთპიროვნულად შეუძლია გადაწყვიტოს საკითხი და მოსწავლეს მისცეს დავალება ამა თუ იმ ლექსის ან ტექსტის ზეპირად სწავლის თაობაზე,~ _ აღნიშნა მარინე მეხრიშვილმა. დედოფლისწყაროს საგანმანათლებლო რესურსცენტრის ხელმძღვანელის განმარტებიდან ჩანს, რომ კანონში არსადაა მითითებული მუხლი, რომელიც პედაგოგებს მოსწავლეებისთვის ლექსის ზეპირად სწავლის მოთხოვნას აუკრძალავს. `სპექტრი~ შეეცადა გაერკვია, რატომ გაჩნდა ეს საკითხი განსჯის საგანი. როგორც აღმოჩნდა, ეს ტალღა სხვადასხვა დროს სკოლებში ჩატარებულ ტრენინგებს მოჰყვა, სადაც აქცენტი კეთდებოდა იმაზე, რომ `არ არის აუცილებელი მოსწავლემ ლექსი თავიდან ბოლომდე დაიზეპიროს, მთავარია, ის გააზრებულად იცოდეს.~ ფილოლოგი ჯულიეტა პოპიაშვილი ამბობს, რომ მას არაერთი ტრენინგი აქვს გავლილი, სადაც პედაგოგს პირდაპირ უთითებენ გააზრებაზე ორიენტირებულ სწავლებას. `არაერთი ტრენინგი მომისმენია, სადაც ტენდენცია მიდის იქით, რომ ძველებურად ლექსის თავიდან ბოლომდე სწავლება აღარაა სავალდებულო. არის ლექსები, რომლებსაც ბავშვები თავადვე იწონებენ და სურვილს გამოთქვამენ ბოლომდე დაიზეპირონ, მაგალითად `მერანი~, შესაძლოა, მთლიანად არა, მაგრამ ის სტროფი ისწავლონ, რომელიც მოეწონებათ. ასე რომ დასკვნა ასეთია, არც გვიკრძალავენ, არც გვაიძულებენ. პირადად მე, როგორც ქართულის პედაგოგი, ვთვლი, რომ მთავარია ცოდნის ხარისხი, თავად ვარჩევ საზეპიროს, აქცენტს ვაკეთებ იმაზე, რაც ბავშვს მომავალში აუციულებლად დასჭირდება, გააზრებულ სწავლებას ვერ ვენდობი. ახლა ყველაფერი კარგია, მაგრამ ძველ მეთოდებსაც უნდა დავეყრდნოთ. სრული უფლება მაქვს თავად განვკარგო საზეპიროთა რაოდენობა, ვიფიქრო და ვიყო შედეგზე ორიენტირებული და ამაში ვერც მოსწავლე შემედავება, ვერც ვინმე ჩამითვლის ცუდ-ქართულობაში,~ _ აღნიშნა `სპექტრთან~ საუბარში ჯულიეტა პოპიაშვილმა. საზოგადოების აზრით, ტრენინგები, რომელიც ხშირად უცხოური ტრანსფერებითა და გრანტებით ფინანსდება, რაღაც არატრადიციულს შთაგვინერგავენ. ამ შემთხვევაში ისევ და ისევ ჩვენი გამოცდილი პედაგოგების იმედად ვრჩებით, რომლებიც არ უღალატებენ იმ პრინციპებს, რასაც მომავალი თაობის პატრიოტული მუხტით აღზრდა ჰქვია. თაობის, რომელზეც ჩვენი ქვეყნის აწმყო და მომავალი დგას. ლალი მეხრიშვილი სპექტრი. განათლების მინისტრის დიმიტრი შაშკინის მიერ ინიცირებულ ახალ რეფორმას, რომელიც დამამთავრებელ კლასში ყველა საგანში გამოცდების ჩაბარებას ითვალისწინებს და 2011 წლისთვის ამოქმედდება, საზოგადოების ერთი ნაწილი დადებითად შეხვდა, მეორე  კი _ უარყოფითად, თუმცა ზოგიერთი პედაგოგი არც მიმდინარე სასწავლო მეთოდიკით არის კმაყოფილი. ამის შესახებ ერთ-ერთ შეხვედრაზე ისინი უკვე ღიად ალაპარაკდნენ.  პედაგოგების თქმით, ახალ რეფორმებში ბევრია მისასალმებელი, მაგრამ ბევრს `ერის დაცემამდე და გათახსირებამდეც~ კი მივყავართ. პედაგოგებმა `სპექტრს~ თავისი გულისტკივილი გაუზიარეს. `ჩვენი, პედაგოგების ყველაზე დიდი გულისტკივილი ის შედეგია, რასაც მოსწავლეებში ვხედავთ, ახალგაზრდებს ლექსიკური მარაგის ნაკლებობას და ტრადიციებისადმი ინერტულობას ვამჩნევ. ძალიან ვწუხვარ, რომ მათ ლექსის ზეპირად ცოდნას ვეღარ ვაიძულებ. ეს არსად სწერია, არც მითითება გვაქვს, მაგრამ ბავშვს თუ ამის გამო ნიშანი დავაკელი, მაშინ ის წავა და იჩივლებს. ნუთუ შეიძლება, ქართველმა ბავშვმა ისე დაამთავროს სკოლა, რომ `განთიადი~ `ბედი ქართლისა~ ან `ყივჩაღის პაემანი~ ზეპირად არ იცოდეს? ეს ხომ ერის დაღუპვისკენ და განადგურებისკენ წაგვიყვანს? მგონია ტენდენციები იქით მიდის ქართველს ქართველობის დაკარგვას აიძულებენ!~ _ ამბობს დედოფლისწყაროს ღვაწლმოსილი პედაგოგი, ფილოლოგი ნინო ბოსტოღანაშვილი. მის მოსაზრებას სხვებიც ეთანხმებიან და აღნიშნავენ, რომ ახალი რეფორმა `თრგუნავს და აბეჩავებს~ მოსწავლეს. `რა სჯობს, როდესაც ბავშვი ილიას `ბედნიერ ერს~, ანდა ბარათაშვილის `მერანს~ ზეპირად ამბობს, როგორ შეიძლება ორბელიანის `თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში~ მოსწავლეს კითხვით ჰქონდეს და კითხვა-პასუხის მეთოდით ამოწურო მისი შესწავლა. ქართველმა ხმალი თავისი კარგი ქართველობით უნდა მოიქნიოს, ლექსით უნდა განგმიროს მტერი და ლექსითვე მოიგოს სიყვარული,~ _ გვეუბნება ზემო მაჩხაანის საჯარო სკოლის პედაგოგი, ფილოლოგი დარეჯან ბოქოლიშვილი. პედაგოგების ნაწილი დადებითად აფასებს რეფორმას, რომელიც ყველა საგანში გამოცდის ჩაბარებას გულისხმობს. `ყველა საგანში გამოცდა ნიშნავს, რომ ბავშვები სკოლას დაუბრუნონ და სწავლას უწინდებურად ფასი დაედოს. სკოლაში მიღებული ცოდნა ისეთი უნდა იყოს, რომ აბიტურიენტი უმაღლეს სასწავლებელში რეპეტიტორის დახმარების გარეშე აბარებდეს. დღეს ხშირად გაიგონებთ, რომ გოგონები გაკვეთილებს აცდენენ, ბავშვი სახლში მიდის და ამაყობს, რომ იმ დღეს თავის მასწავლებელი მოატყუა და გაკვეთილი მეგობრის წიგნში წაკითხვით მოჰყვა, ამაზე კი თანატოლებმა კარგად იმხიარულეს. მშობელიც იცინის და რეაგირება არ აქვს. აი, სასკოლო გამოცდები კი აიძულებს მოსწავლეებს, გაკვეთილი საფუძვლიანად ისწავლოს. რა თქმა უნდა, თუ სწავლება სწორედ განხორციელდება და არ გახდა კიდევ ერთი კორუფციის წყარო, როგორც ეს ზოგიერთ სკოლაში ჩაწყობით, პროტექციითა და ქრთამის აღებით ხდებოდა,~ _ ამბობს დაწყებითი კლასების მასწავლებელი, სალომე ლომიძე. აღნიშნულ რეფორმას უარყოფითად აფასებენ მშობლები. მათი თქმით, ამ ცვლილების განხორციელება ნაადრევია რადგან მიაჩნიათ, რომ მოსწავლეები ყველა საგანში მაღალ ნიშანს ვერ მიიღებენ. ეს კი, მათი აზრით, აბიტურიენტებს უმაღლესში ჩაბარებისას პრობლემებს შეუქმნის. `ჩემი შვილი მომავალ სასწავლო წელს აბიტურიენტია, აქამდე რეპეტიტორებთან მათემატიკაში, ინგლისურსა და ქართულში ვამზადებდი, ეს ის საგნებია, რომლებიც უმაღლესში ჩასაბარებლად სჭირდებოდა, ამჯერად კი, ვშიშობ, სკოლის დამთავრებისას ყველა საგანში გამოცდას მაღალ ნიშანზე ჩააბარებს თუ არა. იქნება ეს რეფორმა ადრეული ასაკის ბავშვებზე გათვლილიყო, რომლებიც მობილიზებულები შეხვდებოდნენ გამოცდებს,~ _ ამბობს `სპექტრთან~ საუბარში მშობელი, ეკა ბერიაშვილი. შეუშლის თუ არა ხელს სკოლის გამოცდებში მიღებული ნიშნები აბიტურიენტს უმაღლესში ჩასაბარებლად? _ ამ კითხვით დედოფლისწყაროს საგანმანათლებლო რესურსცენტრის დირექტორს ქალბატონ მარინე მეხრიშვილს მივმართეთ, რომელმაც წერილობით გვიპასუხა, ხელმოწერით დაგვადასტურებინა და გვითხრა რომ შესწორების გარეშე გამოგვექვეყნებინა. `განათლების რეფორმის მეორე ეტაპზე დღის წესრიგში დადგა სასკოლო ატესტატების მნიშვნელობის გაზრდა, რადგან მოსწავლემ უნდა მიიღოს ცოდნა ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით. დღეისათვის არის ძალიან ბევრი შემთხვევა, როდესაც განსაკუთრებით სკოლის მესამე საფეხურის მოსწავლეები არ დადიან სკოლებში და ემზადებიან მხოლოდ ოთხ საგანში რეპეტიტორებთან, ამით ზიანდება ფუნდამენტალური ამოცანა, რომელიც აქვს სკოლას, რომ მისცეს ბავშვს ზოგადი განათლება ყველა იმ საგანში, რომელიც ისწავლება სკოლაში. საქართველოს პრეზიდენტის და განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ინიციატივით 2011 წლიდან საქართველოში ყველა ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებაში დაინერგება ატესტატის მიღების ახალი პრინციპი, რომლის მიხედვითაც მოსწავლე, რომელიც 2011 წელს დაამთავრებს სკოლას, ავტომატურად მიიღებს სკოლის დამთავრების დამადასტურებელ საბუთს (სერთიფიკატს). თუ მოსწავლეს ექნება სურვილი მიიღოს ატესტატი და გაგრძელოს სწავლა უმაღლეს სასწავლებეში, საგამოცდო ცენტრებში მოუწევს მინიმალური კომპეტენციის ზღვარის გადალახვა ყველა ძირითად სასკოლო საგანში, ეს პროცესი წარიმართება საგამოცდო ცენტრებში ერთიანი ეროვნული გამოცდების პარალელურად, მაგალითისათვის, თუ მოსწავლე აბარებს უნარ-ჩვევებს, ქართულ ენასა და ლიტერატურას, უცხო ენას და მათემატიკას, პარალელურად იგი ატესტატის ასაღებად დანარჩენ საგნებში აბარებს საატესტატო გამოცდებს. საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს მიერ ყველაფერი კეთდება იმისათვის, რომ მოსწავლეებმა წარმატებით გადალახონ ატესტატის მისაღები მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი. კერძოდ, ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისად შედგენილ 2010-2011 სასწავლო წლის მე-12 კლასის საათობრივ ბადეში საატესტატო გამოცდის ყველა საგანში ჩასმულია აბიტურის საათები, რომლებიც გათვალისიწნებულია მოსწავლეების საატესტატო გამოცდებისათვის მოსამზადებლად. ასე, რომ თუ მოსწავლე სასწავლო წლის განმავლობაში ივლის სკოლაში შეასრულებს მასწავლებლის მიერ მიცემულ დავალებებს, ის აუცილებლად ჩააბარებს საატესტატო გამოცდებს. თუ მოსწავლემ ვერ გადალახა მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი, მას ეძლევა საშუალება მომდევნო წლებში კვლავ გავიდეს გამოცდებზე.~ მან ასევე ყურადღება გაამახვილა ლექსების ზეპირად სწავლის აკრძალვაზე და განმარტა. `არც ერთ კანონსა და კანონქვემდებარე აქტში არ არის გათვალისწინებული, რომ ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელმა მოსწავლეს ზეპირად არ მისცეს ლექსი ან პროზაული ნაწარმოების განსაკუთრებული ადგილები. ქართული ენისა და ლიტერატურის სასწავლო გეგმაში გამოკვეთილია სამი ძირითადი მიმართულება: ზეპირმეტყველება, კითხვა, წერა. რაც შეეხება სწავლების მეთოდებს, მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტის შესაბამისად, ზეპირი და წერითი მეტყველების უნარ-ჩვევების განსავითარებლად, დასახული მიზნის მისაღწევად, მასწავლებელი ახდენს სხვადასხვა ტიპისა და სირთულის მქონე დავალებების შერჩევას ან შედგენას. მასწავლებელი თუ ჩათვლის, რომ მიზნის მიღწევაში მას დაეხმარება ლექსის ან პროზაული ნაწარმოების განსაკუთრებული ადგილების ზეპირად სწავლა, მას ერთპიროვნულად შეუძლია გადაწყვიტოს საკითხი და მოსწავლეს მისცეს დავალება ამა თუ იმ ლექსის ან ტექსტის ზეპირად სწავლის თაობაზე,~ _ აღნიშნა მარინე მეხრიშვილმა. დედოფლისწყაროს საგანმანათლებლო რესურსცენტრის ხელმძღვანელის განმარტებიდან ჩანს, რომ კანონში არსადაა მითითებული მუხლი, რომელიც პედაგოგებს მოსწავლეებისთვის ლექსის ზეპირად სწავლის მოთხოვნას აუკრძალავს. `სპექტრი~ შეეცადა გაერკვია, რატომ გაჩნდა ეს საკითხი განსჯის საგანი. როგორც აღმოჩნდა, ეს ტალღა სხვადასხვა დროს სკოლებში ჩატარებულ ტრენინგებს მოჰყვა, სადაც აქცენტი კეთდებოდა იმაზე, რომ `არ არის აუცილებელი მოსწავლემ ლექსი თავიდან ბოლომდე დაიზეპიროს, მთავარია, ის გააზრებულად იცოდეს.~ ფილოლოგი ჯულიეტა პოპიაშვილი ამბობს, რომ მას არაერთი ტრენინგი აქვს გავლილი, სადაც პედაგოგს პირდაპირ უთითებენ გააზრებაზე ორიენტირებულ სწავლებას. `არაერთი ტრენინგი მომისმენია, სადაც ტენდენცია მიდის იქით, რომ ძველებურად ლექსის თავიდან ბოლომდე სწავლება აღარაა სავალდებულო. არის ლექსები, რომლებსაც ბავშვები თავადვე იწონებენ და სურვილს გამოთქვამენ ბოლომდე დაიზეპირონ, მაგალითად `მერანი~, შესაძლოა, მთლიანად არა, მაგრამ ის სტროფი ისწავლონ, რომელიც მოეწონებათ. ასე რომ დასკვნა ასეთია, არც გვიკრძალავენ, არც გვაიძულებენ. პირადად მე, როგორც ქართულის პედაგოგი, ვთვლი, რომ მთავარია ცოდნის ხარისხი, თავად ვარჩევ საზეპიროს, აქცენტს ვაკეთებ იმაზე, რაც ბავშვს მომავალში აუციულებლად დასჭირდება, გააზრებულ სწავლებას ვერ ვენდობი. ახლა ყველაფერი კარგია, მაგრამ ძველ მეთოდებსაც უნდა დავეყრდნოთ. სრული უფლება მაქვს თავად განვკარგო საზეპიროთა რაოდენობა, ვიფიქრო და ვიყო შედეგზე ორიენტირებული და ამაში ვერც მოსწავლე შემედავება, ვერც ვინმე ჩამითვლის ცუდ-ქართულობაში,~ _ აღნიშნა `სპექტრთან~ საუბარში ჯულიეტა პოპიაშვილმა. საზოგადოების აზრით, ტრენინგები, რომელიც ხშირად უცხოური ტრანსფერებითა და გრანტებით ფინანსდება, რაღაც არატრადიციულს შთაგვინერგავენ. ამ შემთხვევაში ისევ და ისევ ჩვენი გამოცდილი პედაგოგების იმედად ვრჩებით, რომლებიც არ უღალატებენ იმ პრინციპებს, რასაც მომავალი თაობის პატრიოტული მუხტით აღზრდა ჰქვია. თაობის, რომელზეც ჩვენი ქვეყნის აწმყო და მომავალი დგას. ლალი მეხრიშვილი
| Print |  E-mail
FaceBook Twitter Google


მასალის გამოყენების პირობები

Без перевірок, дзвінків родичам та друзям взяти кредит в Україні пропонують мікрофінансові організації. Перегляньте ТОП компаній в списку.


Онлайн кредит дозволяє уникнути зайвих паперів та черг і саме тому кредит на карту є великим плюсом для сучасних людей. Оформлюйте в МФО.
ამავე კატეგორიაში
დღეს, ახალი სასწავლო წელი, ისევე როგორც მთელ საქართველოში,
გურჯაანის მუნიციპალიტეტის საჯარო სკოლებშიც განახლდა.
საგანმანათლებლო რესურცენტრის ხელმძღვანელი, დალი მინდიაშვილი
speqtri.ge-სთან აღნიშნავს, რომ წელს მუნიციპალიტეტის მასშტაბით
500-ზე მეტი პირველკლასელი მიიღეს, მთლიანობაში კი 25 საჯარო სკოლაში
7 ათასზე მეტი მოსწავლე ისწავლის.
დღეს, ახალი სასწავლო წელი, ისევე როგორც მთელ საქართველოში, გურჯაანის მუნიციპალიტეტის საჯარო სკოლებშიც განახლდა. საგანმანათლებლო რესურცენტრის ხელმძღვანელი, დალი მინდიაშვილი speqtri.ge-სთან აღნიშნავს, რომ წელს მუნიციპალიტეტის მასშტაბით 500-ზე მეტი პირველკლასელი მიიღეს, მთლიანობაში კი 25 საჯარო სკოლაში 7 ათასზე მეტი მოსწავლე ისწავლის.
10:54 / 16.09.2024
დღეს, 3 ივლისს, ერთიანი ეროვნული გამოცდები ქართული ენისა და
ლიტერატურის გამოცდით 09:00 საათზე, საქართველოს 12 ქალაქში- 24
საგამოცდო ცენტრში დაიწყო.
დღეს, 3 ივლისს, ერთიანი ეროვნული გამოცდები ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდით 09:00 საათზე, საქართველოს 12 ქალაქში- 24 საგამოცდო ცენტრში დაიწყო.
16:48 / 03.07.2024
გურჯაანის საგანმანათლებლო რესურსცენტრის ხელმძღვანელად კვლავ დალი
მინდიაშვილი აირჩიეს.
გურჯაანის საგანმანათლებლო რესურსცენტრის ხელმძღვანელად კვლავ დალი მინდიაშვილი აირჩიეს.
15:53 / 25.06.2024
პირველი ივლისიდან საჯარო სკოლების ყველა სტატუსიან და სპეციალურ
მასწავლებელს ხელფასი საშუალოდ 500 ლარით გაეზრდება.
პირველი ივლისიდან საჯარო სკოლების ყველა სტატუსიან და სპეციალურ მასწავლებელს ხელფასი საშუალოდ 500 ლარით გაეზრდება.
14:12 / 17.06.2024
სამართალი
თელავში მომხდარი ორი პირის განზრახ მკვლელობაში ბრალდებულის მიმართ ძებნა გამოცხადდა. როგორც საქართველოს პროკურატურაში აცხადებენ,  მას აღკვეთის ღონისძიების სახით სასამართლომ პატიმრობა შეუფარდა.
13:23 / 26-07-2024
პროკურატურის მიერ წარდგენილი მტკიცებულებების საფუძველზე, არასრულწლოვნის გაუპატიურების ფაქტზე ბრალდებული გურჯაანის რაიონულმა სასამართლომ დამნაშავედ ცნო.
10:21 / 11-07-2024
კაცი, რომელიც გუშინდელ საპროტესტო აქციაზე სპეცრაზმელებმა წააქციეს და ფიზიკურად გაუსწორდნენ, დიმიტრი ბერიძეა.
13:29 / 17-04-2024
ეკონომიკა
ბაკურციხე-გურჯაანის გზაზე ერთი კვირის განმავლობაში მოძრაობა აიკრძალება. ამის შესახებ ინფრომაციას საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტი ავრცელებს.
17:19 / 05-06-2024
საქართველოს 63 მუნიციპალიტეტში, მათ შორის კახეთის რეგიონში, ქალაქებში შესასვლელების აღმნიშვნელი სტენდები მოეწყობა, რომელზეც დამონტაჟდება მუნიციპალიტეტის გერბი, განათებები და ქალაქის დასახელებები.
12:16 / 12-04-2024
სხვა ამბები
თიბისი, სამუშაო პროცესების გაუმჯობესებისა და გამარტივებისთვის, ინოვაციურ მიდგომებს და გადაწყვეტებს მუდმივად ნერგავს. სწორედ ამ მიზნით, კომპანია საერთაშორისო ტექნოლოგიურ კომპანია, Atlassian-თან თანამშრომლობს, რომელიც შემდეგ ინოვაციურ პლატფორმებს აერთიანებს - Jira, Jira Service Management და Confluence.
12:01 / 01-11-2024
ეფექტური ლიდერობა ორგანიზაციის ზრდისა და წარმატებისთვის სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია. სწორედ ამიტომ, თიბისიმ 2021 წელს ლიდერობის აკადემია დააარსა - მიზანი თანამშრომლებისთვის იმ უნარების განვითარებაზე ზრუნვაა, რომლებიც დღევანდელ დინამიურ გარემოში თავის დამკვიდრებისთვის აუცილებელია. 2021 წლიდან დღემდე, აკადემია ლიდერებს სხვადასხვა საერთაშორისო და ადგილობრივ პროგრამებს, სრული დაფინანსებით სთავაზობს.
16:03 / 03-10-2024
ლიტერატურული პრემია "საბას" ჟიურიმ “საუკეთესო ქართული თარგმანის“ ფინალისტები დაასახელა. 74 საკონკურსო წიგნიდან 13 ფინალისტი გამოვლინდა. „საბა“ თიბისიმ და რატი ამაღლობელმა 2003 წელს დააფუძნეს. წელს კონკურსი 22-ედ ტარდება.
14:57 / 03-10-2024
1 ოქტომბერს თიბისი ბიზნესისა და რითეილ ასოციაციის წარმომადგენლებმა ხელი მოაწერეს ურთიერთთანამშრომლობის მემორანდუმს, რომელიც ითვალისწინებს მცირე და საშუალო ბიზნესის მხარდაჭერას მრავალ ასპექტში.
18:53 / 02-10-2024
თიბისი ბიზნესი განაგრძობს ბიზნესის მხარდაჭერას და ამ მიზნით მორიგ საგანმანათლებლო ტრენინგს სთავაზობს მცირე და საშუალო ბიზნესის წარმომადგენლებს.
16:47 / 03-09-2024
მინი ფეხბურთში სასკოლო ლიგის რეგიონული თამაშები დაიწყო, რომელსაც კახეთში გურჯაანი მასპინძლობს. ჩემპიონატში კახეთის რეგიონის ყველა მუნიციპალიტეტის გუნდები მონაწილეობენ.
14:34 / 21-05-2024
ვალუტა
EUR
EUR
1
3.5859
USD
USD
1
3.2054
GBP
GBP
1
4.2911
TRY
TRY
1
0.2316
RUB
RUB
100
3.2024
ამინდი
გურჯაანი 3 / 8 °C
img
საგარეჯო 2 / 4 °C
img
დ.წყარო 1 / 6 °C
img
სიღნაღი 3 / 8 °C
img
ლაგოდეხი 2 / 7 °C
img
ყვარელი 3 / 8 °C
img
თელავი 2 / 6 °C
img
ახმეტა 2 / 5 °C
img
კალენდარი

speqtri.ge შენი ვებგვერდი

Цінуєте свій час і не хоче стояти в чергах, тоді кредит онлайн для вас. Багато банків пропонують спеціальні умови для кредитів онлайн.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

Spill ansvarlig på et regulert casino online casino-no7.com. Casino online gir deg spennende kampanjer og tilbud.