თბილისის საქალაქო სასამართლომ შვიდი მედიასაშუალების ერთობლივი სარჩელი დააკმაყოფილა. გაზეთები: "ბათუმელები,""`გურია ნიუსი," "ალიონი," "სპექტრი", ასევე ტელეკომპანიები _"კავკასია," "მაესტრო," "მეცხრე არხი" სახელმწიფო აუდიტის სამსახურის მიერ მიღებული ბრძანების გაუქმებას ითხოვდნენ.
აღნიშნული ბრძანება გენერალურმა აუდიტორმა 2012 წლის 6 აგვისტოს გამოსცა. ამ ნორმატიული აქტის თანახმად, წინასაარჩევნოდ, მაუწყებლებსა და გაზეთებს პოლიტიკური რეკლამის განთავსების შემდეგ აუდიტის სამსახურისთვის ინფორმაცია 24 საათში უნდა მიეწოდებინათ. "ახალგაზრდა იურისტთა ასოციაციამ" ეს აქტი კანონსაწინააღმდეგოდ მიიჩნია და აუდიტის სამსახურს ბრძანების გაბათილება მოსთხოვა.
-"კანონსაწინააღმდეგო ხასიათი გამოიხატებოდა შემდეგში. საქართველოს საარჩევნო კოდექსის თანახმად, თითქმის იდენტური ინფორმაცია, ერთი კვირის განმავლობაში წარედგინება საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულ კომისიას. მაუწყებლები, გაზეთები ვალდებულები იყვნენ კომუნიკაციების ეროვნული კომისიისთვის ერთი კვირის მანძილზე მიეწოდებინათ ინფორმაცია, თუ რა ვადაში, რა პერიოდულობით განათავსეს ამა თუ იმ პოლიტიკური პარტიის რეკლამა. შესაბამისად, მიგვაჩნდა, რომ ეს იყო ორმაგი ვალდებულება. ჩვენ, როგორც მოსარჩელე მხარის წარმომადგენლები, აღვნიშნავდით, რომ რა თქმა უნდა, აუდიტის სამსახური არის ორგანო, რომელიც აკონტროლებს წინასაარჩევნოდ პოლიტიკური პარტიების მიერ თანხების ხარჯვას, თუმცა ამ კონტროლმა ორმაგი ვალდებულებები არ უნდა დააწესოს. იმ შემთხვევაში, თუკი აუდიტის სამსახური დაინტერესდებოდა, პარტიამ რა თანხები გადაიხადა მედიასაშუალებაში პოლიტიკური რეკლამის განთავსებისთვის, შეეძლო მიემართა კომუნიკაციების ეროვნული კომისიისთვის და გამოეთხოვა ეს ინფორმაცია_ადმინისტრაციული კოდექსი ამის საშუალებას იძლევა. თბილისის საქალაქო სასამართლომ საქმის განხილვისა და სათანადო არგუმენტების მოსმენის შემდეგ, მიიჩნია, რომ აქტი არ შეესაბამებოდა საქართველოს კანონმდებლობას და ბათილად სცნო ნაწილი, რომელსაც მოსარჩელეები მოითხოვდნენ. მათ 24 საათში ინფორმაციის მიწოდების ვალდებულება აღარ ექნებათ," _ განაცხადა "სპექტრთან" კომენტარში "ახალგაზრდა იურისტთა ასოციაციასთან არსებული მედიის სამართლებრივი დაცვის ცენტრის" ხელმძღვანელმა ნათია კაპანაძემ.
რაც შეეხება ბრძანების პირველ ნაწილს, რომელიც მოსარჩელეების მოთხოვნაში არ შედიოდა, ძალაში დარჩა: წინასაარჩევნოდ, როდესაც პოლიტიკური პარტიები გადაწყვეტენ განათავსონ რეკლამა, გაზეთებსა და მაუწყებლებში, ვალდებულები არიან წინასწარ გააფორმონ ხელშეკრულებები მედიასაშუალებებთან. ჯერჯერობით უცნობია მოპასუხე მხარე (აუდიტის სამსახური) გაასაჩივრებს თუ არა ამ გადაწყვეტილებას სააპელაციო სასამართლოში.
ლანა გულოშვილი
მასალის გამოყენების პირობები