საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ინფორმაციით, თბილისი-საგარეჯოს
მაგისტრალური გზის 31 კმ-იანი და ბაკურციხე-წნორის 16.6 კმ-იანი
მონაკვეთების მშენებლობა გრძელდება.
პროექტზე, რომელზეც 600 მილიონ ლარზე მეტია გამოყოფილი, უზრუნველყოფს
ეფექტურ კავშირს დიდ ქალაქებსა და რეგიონებს შორის.
დეპარტამენტის ცნობით, თბილისი-საგარეჯოს მთავარი გზა, რომელიც
მოიცავს 31 კილომეტრს, გადაიქცევა ოთხზოლიან ცემენტ-ბეტონის ჩქაროსნულ
ავტომაგისტრალად, მოწინავე გარე განათების სისტემით. პირველი
4-კილომეტრიანი მონაკვეთის დასრულება, რომელიც ცნობილია როგორც
ვაზიანის შემოვლითი გზა, წარმოადგენს მნიშვნელოვან ეტაპს, სადაც
მანქანები უკვე იყენებენ ამ თანამედროვე მონაკვეთს.
აღსანიშნავია, რომ ეს 35-კილომეტრიანი გზა არა მხოლოდ თბილისსა და
კახეთთან დამაკავშირებელი გადამწყვეტი რგოლია, არამედ სასიცოცხლო
მნიშვნელობის სატრანზიტო დერეფანს წარმოადგენს, რომელიც საქართველოს
აზერბაიჯანის ჩრდილო-დასავლეთ რეგიონთან აკავშირებს.
პროექტი მოიცავს სხვადასხვა სამშენებლო ელემენტებს, მათ შორის მიწის
სამუშაოებს, ხელოვნურ ნაგებობებს, გზის საძირკველს და ასფალტ-ბეტონის
მომზადებას. ამ ტრანსფორმაციული გზის მთლიანი ინვესტიცია 527 მილიონ
ლარს აღემატება.
პარალელურად მიმდინარეობს ბაკურციხე-წნორის საავტომობილო გზა, რომელიც
მოიცავს 16,6 კილომეტრის მანძილზე, მიმდინარეობს ორზოლიანი
ასფალტ-ბეტონის გზის და სტრატეგიულად განლაგებული ექვსი ხიდის
მშენებლობა. ეს პროექტი მიზნად ისახავს წნორისა და მიმდებარე ექვსი
სოფლის, კერძოდ ბაკურციხის, კარდენახის, ანაგის, ვაკირის, მაშნაარსა
და საქობოს შემოვლითი მარშრუტის შექმნას. ამ პროექტის გეგმა 87.8
მილიონი ლარად არის შეფასებული. ამ პროექტების დასრულება
მნიშვნელოვნად შეამცირებს მოგზაურობის დროს.
მასალის გამოყენების პირობები